KIDS met PK

Zo haalt je kind met PaardenKracht het beste uit zichzelf

Voelt jouw kind zich regelmatig onzeker? Merk je dat jouw kind in veel situaties niet zichzelf is? Heeft hij het gevoel "anders" te zijn? Heeft hij moeite met veranderingen? Veel kinderen kunnen wel wat meer (paarden)kracht in hun leven gebruiken om volledig zichzelf te kunnen zijn en het beste uit zichzelf te halen.

Speciaal voor kinderen en jongeren werk ik in mijn praktijk met het programma "KIDS met PK", ontworpen door een kinderpsycholoog. Een 3 stappen model dat gebaseerd is op de nieuwste wetenschappelijke inzichten in de (kinder)psychologie, gecombineerd met de methode Cognitief Coachen met Paarden.

Kinderen ervaren in dit programma hoe ze net zo krachtig kunnen zijn als een paard. Ze krijgen concrete tools mee om in het dagelijks leven het beste uit zichzelf te halen. Hierdoor ervaren ze meer zelfvertrouwen, minder stress en meer plezier in hun leven.

Het programma is nu individueel te volgen, in het najaar start ik ook in kleine groepjes van 3-4 kinderen op de woensdagmiddag.

Ik geloof daarbij in de kracht van paarden om kinderen te ondersteunen. De paarden zet ik alleen in als het kind en de ouders dat willen! Het programma is dus ook zonder paarden te volgen.

Stel je eens voor hoe het zou zijn als jij zelf als kind al het volgende had geleerd:


Hoe je vertrouwen in jezelf kan hebben

Hoe je om moet gaan met stress

Hoe je het beste om kan gaan met negatieve gedachten

Hoe je je hoofd leeg kan maken na een drukke dag

Hoe je nare ervaringen kan verwerken

Hoe je om kan gaan met gevoelens van angst, woede en verdriet


Als je dit als kind al had geleerd zou dat het leven voor jou niet veel makkelijker hebben gemaakt? Gun je kind deze mooie kans!

Anders Leren Met Paarden

Is je kind een beelddenker of heb je het gevoel dat het op een andere manier leert?

Meer en meer kinderen lopen tegenwoordig helaas vast op school. Leuke, creatieve en vaak sportieve kinderen die te maken krijgen met faalangst, gebrek aan zelfvertrouwen en/of gedragsproblemen. Regelmatig krijgen ze de diagnose als dyslexie, dyscalculie, AD(H)D, hoogbegaafd of autistisch. Ondanks extra instructie blijven de resultaten achter. Deze kinderen worden elke dag weer geconfronteerd met hun onvermogen omdat de manier waarop ze de lesstof wordt aangeboden niet past bij hun leerstijl. Maar dat kan anders…

Met ANDERS LEREN MET PAARDEN ervaren kinderen dat ze wel degelijk kunnen leren omdat de lesstof aansluit bij hun rechtsgeoriënteerde leerstijl: in beweging en visueel/kinesthetisch in plaats van stilzittend en auditief/digitaal. Schoolresultaten verbeteren, zelfvertrouwen wordt vergroot en kinderen gaan met meer plezier naar school.

Het paard voegt een extra dimensie toe. Het zorgt voor evenwicht tussen de beide hersenhelften en alle zintuigen doen mee tijden de oefeningen naast het paard, zodat de lesstof goed beklijft. Omdat paarden zoveel impact hebben, zal de leerervaring beter blijven “hangen” dan in een regulier traject.

Bij ANDERS LEREN MET PAARDEN kunnen jullie zelf, eventueel in overleg met school, zelf bepalen welke modules (en in welke volgorde) bij jullie kind passen.

Hierbij ook de link naar een filmpje voor meer uitleg,



De volgende modules zijn beschikbaar:

Klokkijken analoog

Klokkijken digitaal

Lezen

Mindset

Optellen en aftrekken

Ruimtelijke Oriëntatie

Spelling

Tafels

Werkwoordspelling


Een mooie methode waarbij kinderen vanaf groep 4 van de basisschool morgen leren vanuit hun eigen leerstijl